Сравни цените за гражданска отговорностОще не!

22.11.2017: Фейк нюЗ: Живо присъствие на представител на МВР при всеки опит да се сключи гражданска отговорност. И това е само началото….

Стана ясно вчера, през някоя медии разбира се, че през първия ден на работа на интегрираната система 500 човека са се опитали да извършат измама, паралелно с пробата да си вземат гражданска отговорност. На втория ден те рязко намалели, а за третия дори не може да се говори, щото няма статистика. Изводите:

4% от търсещите гражданска отговорност са потенциални престъпници

Годишно се правят около 3млн полици. За 2017 работните дни са 248, което прави средно по 12000 продавани полици на ден. Тия 500 от първия ден на връзката с МВР са точно 4%. Или казано с други думи, 4% от търсещите застраховка са потенциални престъпници. Разбира се, че поради внезапния старт на системата не са имали възможност да се информират на време и това е станало причина да бъде делът им така рязко разкрит точно на иновативния понеделник.

Както показва и статистиката за опитите за измама през втория ден, информацията и при потенциалните престъпници се разпространява бързо, и най- вероятно малкото число от вторника са лица от дълбоката провинция или от региони с трайни прекъсвания на G – мрежата.

Второ доказателство за проникването на престъпността в задължителното застраховане веднага прозира от простата сметка. 248 работни дни * 500 опита за измама на ден = 124000. А число около сто хиляди от години се върти в публичното пространство, като ориентир за колите с българска регистрация, управлявани от румънски и други не БГ граждански. Неизбежно е да заключим:

Чуждо гражданство + кола с БГ регистрация = престъпление. Задължително!

Простата причина да се появи румънския синдром са високите еко такси за стари коли. А за да се разпространи и към Италия и Гърция са по – ниските еко такси у нас и сериозния трафик ниско квалифицирани БГ граждани към тези страни, в търсене на препитание. Сиромах човек – жив дявол, са казали хората.

Поради свободата на движение в ЕС е трудничко да се засече колко точно прекарва зад граница конкретното МПС (не е невъзможно де, ама ще трябва нов софтуер, нова обществена поръчка, ….), та затова въпреки лимитирането на престоя от местното законодателство до 1-3 месеца, никой не ги хваща овреме и бизнеса с БГ регистрации си цъфти.  И както се очаква от системата бонус – малус (която дано да не се внедри скоро, щото е прекалено ретро и с нея ще заприличаме повече на румънците, отколкото на германците), така и при регистрациите проблемът е оставен на застрахователите. Да се оправят бе! И в Датското законодателство е така mutatis mutandis!

И нещата еволюираха. Застрахователите направиха списъци с рискови клиенти и определиха различни премии за тях. Румънците спряха да купуват полици, но пък Гаранционният фонд си е безгрижен, щото от 2016-та незастрахованите лесно стават и нерегистрирани. Промениха и им законодателството на румънците  в началото на 2017. Сега трябва да се изчакат естествените процеси по овехтяване на МПС-тата и свършекът им в некое скрап депо. И проблемът е решен. Отнесохме се…

Биометрични данни при сключване на гражданска отговорност и не само това

Значи данъци може да плаща всеки и без идентификация, но сключването на задължителна полица, гарантираща обществения интерес не е същото! Ето, че вече и ГФ взе да страда от ината на КФН, гражданската отговорност да остане договор в класическия му вид- хартия, подписи, а не в далеч по- отворения му западен модел на потвърждение на покритие. Но… който слушал малки и образовани, иновирал се. Който гледал в очи богати и красиви … ех, ако плащаше и от джоба си за решенията които взима…

Та посятото семенце си расте и затова, горните 4% потребители на застрахователи услуги ще трябва да се забелязват на момента. Тежка работа е това за брокерите! Изискването за лична карта не е никакъв проблем, нито пък ограничител. Всеки може да вземе чужда карта и да прави полици до побъркване. Сключва - плаща, сключва - плаща,....Трябва да се дялка до основи.  И затова освен задължителното видеонаблюдение (с висока резолюция!!!!) на процеса по сключване, включително статични снимки в профил и анфас на потребителя на застрахователна услуга, е наложително и архивирането на пръстови отпечатъци. Поне на един пръст. А ако колата е фирмена- два. С това обаче не може да се установи принадлежността към конкретна „фамилия“ и затова е по адекватно, мастилените спомени от пръсти да бъдат допълнени от ДНК проби.

Съгласни сме, никак не е електронно, нито пък приложимо за уеб, нито пък принадлежащо към времето си, ама интересЪТ на потребителя на застрахователна услуга е над всичко!

И за малко да забравим заглавието!

Все пак полагането на отпечатък и ДНК пробите са нищо без удостоверението на служител на реда. Докато не се намери нормативно решение, ще го караме на частно. Уговорили сме човек от 6-то (Ако някой знае, да каже това ли ни е кварталното?!) да идва за по два часа на ден. Само тогава ще си пускаме ГО-тата. За който иска по друго време да мине първо през районното, да положи биометрията, да даде материал и да идва с бележката да го застраховаме...

Намерихте ли вашия отговор тук? Да, благодаря! :)

Знаете нещо повече?

Кажи на Broko

Знаете нещо повече? Кажи BROKO

Още новини