Сравни цените за гражданска отговорностОще не!

07.07.2016: Ако можеше и глупостта да е сезонна…

Нашите избраници не спират да генерират гениалност. Ето на, нов проект ще изменя още неизстиналия в Държавен вестник Кодекс за застраховането. И след задължителното издаване на зелена карта за трамваи и тролеи, ни бомбардират с още нововъведения.

Ето ви ги в чист вид. Две неща впечатляват

Кемперите и караваните подлежат на задължително застраховане

Някой да се е съмнявал?! Според КАТ кемпера е нещо вариращо между лек и товарен автомобил, като ако не уцели едно от двете остава специален. Ако се вгледа човек в категорията може и сам да интерпретира какво точно са имали в предвид. Караваната си е едно урбанизирано ремарке, фургон с кревати в него.

Какво се постига с проекто изменението?

Законите стават по разбираеми за юзърите. Специален автомобил категория N1 не говори нищо никому! Като кажеш кемпер си е ясно. По- добре беше обаче да се почне от нормата за движение по пътищата. Така L1 ще стане просто електромоторче или още по- потребителското - колело с акумулатор, вместо сега сложното „превозно средства с две колела, двигател с работен обем не по-голям от 50 cm3 - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене, и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 50 km/h независимо от вида на задвижването“.

Както и да е, втората промяна е по- интересна.

Дори и месечна застраховка гражданска отговорност за кемпери, каравани и мотори

Предложението тука е тези превозни средства да могат да правят краткосрочни застраховки. По аналогия с МПС-тата с транзитна регистрация, бавно движещи се и самоходни.

До тук добре, но това че може да се прави полица за по малко от една година какво постига?

Няма да издребнявам с размисли в посока със срок ли е транзитната регистрация и с какъв риск се асоциират бавнодвижещите се, като не вдигат повече от 30-40км/ч, или пък обичайното място на самоходните републиканската пътна мрежа ли е?! Прекалено видими са.

Краткосрочната полица ограничава ли задължението да се поддържа непрекъснато валидна полица?

Ми не. Щото в чл. 481 нищо ново не се казва. Т.е. вместо една на година, ще може да се правят по две, три и т.н. до 12 полици, но не и да се оставя колата незастрахована. Значи нищо различно от до сега. Не би могло и да бъде, защото е евронеприемливо. И децата на застрахователи вече знаят, че сезонно задължение няма. Както е непрекъсната собствеността, така и отговорността която произтича от нея.

Има мотиви към проекта, в  които справедливостта е основно съображение. Е, аз като не карам между 24,00  и 05,00 справедливо ли е да плащам докато колата ми стои пред блока?! Ами искам почасова полица. Ощетена съм!

Краткосрочната полица намалява ли цената на застраховката?

Ми не. Краткосрочните застраховки са по- скъпи. Ето за това. Пък и за 10-те лв. за ГФ и ОФ и дума не става. Значи ще се плащат по няколко пъти на година (всеки пък с годишната си такса). Гениално!

Краткосрочната полица избягва ли се недоразумението при дерегистрация?

Ми не. Въпреки, че в мотивите около проекта точно това е акцента. След като няма да се прекъсва задължението за поддържане на валидна полица, то тогава каква разлика прави допускането на краткосрочни застраховки?! Никаква. 

А в крайна сметка, при толкова обещания как ще сработва дерегистрацията (А! Какво става с нея между другото?! КАТ върза ли се към ГФ, щото срока беше 01-07-2016?) тя не би трябвало да е проблем за юръза. Както идва, така си и отива- в реално време.

Щяла да се натоварва администрацията. Е що го гласувахте тогава. Задължение на всеки гражданин е да си познава законите. Данъчните не ме подсещат да си плащам данъка, що им е на ГФ и МВР. Пък и за разлика от други пазари, при застраховките има посредници, нека добавят римайндери като допълнителна услуга. Така и така се издържат от сключената полица. 

Този проект за изменение обаче постига само едно нещо. Изпълнява обещания. Поне формално. Но пък застрахователите сме малко...

Намерихте ли вашия отговор тук? Да, благодаря! :)

Имате друго мнение?

Кажи на Broko

Имате друго мнение? Кажи BROKO