Сравни цените за гражданска отговорностОще не!

13.06.2012: Да си поговорим за… Каско+

Стартирали сме една идея да представяме повечко информация за продуктите. За да я реализираме разбира се, се налага пак да се чете… :)

По стечение на обстоятелствата, заради промяната на Каско+  от началото на месеца, ДЗИ първи влязоха на дневен ред.

Обикновено като предлагам покритие по каско, винаги съображението какво се покрива за чужбина ми е повод за коментар. Първо защото е по- скъпо да се реагира при събитие навън. Едва ли средностатистическото пътуващо семейство на ваканция заделя някакви пари за ремонт в чужбина, за да може да се върне с колата. И второ, добре е все някой да плати на репатрака, ако МПС- то няма шанс.

Как важи каското за чужбина

Стандартната практика на пазара е, ако имаш зелена карта да получаваш разширение и по каско. В общият случай покритието е лимитирано до

  • разходи за провизорен ремонт с определен, не голям да речем 10% от застрахователната сума, лимит и
  • разходи за репатриране. Пак обикновено с невисок лимит. 

Екстра към стандарта е асистанс през избрана асистанс компания.  Всички каско ангажирани се спомнят, че преди две години асистанса за чужбина излезе на мода. ДЗИ го пуснаха, после се появи при Армеец и Булстрад. Условията са горе долу еднакви, да не кажа съвсем.

И се зачитам в новите условия на Каско+. Изрично подчертавам, че това което ми направи впечатление беше написано по логичния начин в старите.

Как седят нещата за чужбина с Каско+

Провизорния ремонт е покрит в рамките на стандарта- 10% от застрахователната сума. Логично е със съгласуване и в сервиз, който застрахователят одобри. Ако компанията прецени, може да изиска колата да бъде репатрирана за негова сметка (раздел ІІ, т. 14.1.6.). Може, не значи длъжен нали!?

Ако щетата е тотална, репатрирането на България е безплатно (раздел ІІІ, т. 4.1.12). Ако щета е частична, застрахователят не носи отговорност за повече от разхода за изоставяне на територията на страната.

И не разбирам защо така!?

За мен логиката на нещата е наопаки. Ако МПС-то има шанс - що да не се докара!? Дори и да не стигнат парите за репатрака, ако по полицата има лимит. Ако е заминало- за скрап на място и с номерата в КАТ.

Значи за всички частични щети, за които провизията за ремонт не стига да се изправи колата, застрахованият трябва или да си я оправя сам в чужбина или да си я докара на собствена сметка. Застрахователят може, но не е длъжен да покрие влаченето обратно.

Нямам обяснение защо условията се промениха така. Днес ми отне 4 часа в опити да питам и разговори с 6 различни човека от ДЗИ за да приема заключението, че не „разбирам какво чета”. 

И съм леко разочарована

Защото

  • Аз приемам всяка бележка на клиент, свързана с нашата страница. Това е единствени начин да се променят нещата по начина който очакват клиентите. Без значение на това, намирам ли я за основателна или не.
  • Не ми трябва да първо да продам „много” каско, за да се наложи да изчета условията. Това се прави в аванс, за да мога да съм сигурна кога и как този продукт ще сработи, както очаква клиента.

И за да е ясно, че цялото това разсъждение е позитивно. Ако продуктът не заслужаваше внимание нямаше да има никакво значение какво пише в него, нали!?  
 

Намерихте ли вашия отговор тук? Да, благодаря! :)

Имате друго мнение?

Кажи на Broko

Имате друго мнение? Кажи BROKO