Сравни цените за гражданска отговорностОще не!

14.03.2011: Гражданската ще да става по-красива

Факт е и проект за промени на кодекса за застраховането. Промени доста. Някои удачни, за други не намирам особена логика, но тези за ГО-то си заслужават внимание.Какво да чакаме?
  Махаме лепенката и гражданската става лепкава Този архаичен знак на еволюцията май е на път на изчезне. Най- накрая! Щото на мен ми омръзна да правя ежедневно лепящи се конфети вместо за мисля за сериозни неща като какво да правя с райдерите при гражданската. А още по- хубавото в цялата работа е, че след като години наред целия пазар се занимава с безсмислен ръчен труд, законотвореца се сети да го поограничи. Предлага се: Единственото доказателство за сключена застраховка ще бъде полицата! И само полицата! Какво по- логично от това!?   От гражданската отърваване няма И за застрахования и за застрахователя. Гражданската ще може да се прекратява и при взаимно съгласие на страните. Разбира се само ако собственика покаже нова полица сключена с друг застраховател. (при сегашните разпоредби при промяна на собствеността, новият собственик има право едностранно да прекрати договора, без да посочва основания.) Ако няма гражданска- КАТ да спира колата. Рисковете при разсроченото плащане остават изцяло за застрахователите. Плащането на вноски е на път да иде при лепенката. Защото законодателят предвижда при неплащане застрахователя да продължава да носи отговорност по полицата. И докато при сегашните условия компаниите са склонни да поизоставят малко получаването на премията, без възможност да гарантират поредното плащане или прекратяване на договора, убедително ще отказват да приемат несъвсем ликвидни клиенти.   Дотук добре. Мерките като че ли са на място за това което целят да постигнат. Контрол върху наличието на задължителна застраховка. Обаче!   Към 30% от колите нямат гражданска отговорност. Единствената причина за това е, че хората нямат с какво да си я купят. Макропоказателите всеки ги гледа. Аз искрено се съмнявам, че некупуващите ГО в голямата си част го правят щото са неразумни. И като няма опция за плащане на вноски, как тези които не могат да я платят въобще ще почнат да го правят еднократно!?   Та нали преди няколко месеца надзора прие (е вярно косвено) и минимална цена за покритие. Под 160лв премия няма. Средната пенсия е 260лв., а пенсионерите в почти 3млн. Как ще се оправят да си купуват гражданска еднократно не знам. Но… знае ли човек. Като заработят индивидуалните рискови коефициенти може и да се променят праговете.   И все пак не разбирам, защо беше тоя смут ноември, като седем месеца по- късно са на път да се появят предлаганите промени.   Агентите на брокерите спират да се крият И като отворих дума за суетнята от ноември. С проекта се легализират и агентите на брокерите. Що не!? Като не могат да ги забранят. Е вярно, че малко с половин уста ги разрешават, но за сметка на това без грам намерение да ги контролират. Да се оправя брокера. Все едно сега не е така.   Предлага се: Може да имате колкото искате агенти, упс! застрахователни посредници, ама си ги обучавайте и не им давайте да събират премия. Пародия!   Какво ще правят!? Ще популяризират продуктите, пускат полици и после брокера ще минава да си събира парите ли!?   И второто което ми хареса. Брокерът е неограничено отговорен за работата на застрахователните си посредници. Кой е брокерът? Юридическо лице- ООД на 90%.   И последната промяна: капитала. Брокерът ще гарантира изпълнението на задълженията си като заделя 4% върху събраната премия за капитал. На пръв поглед нещо лошо, логиката ми куца обаче. Аз задължение във финансов план имам като взема премията да я дам на застрахователя. И това става до ден два максимум. Е като я отчета какво да гарантирам!? Излиза, че насила ме карат да се капитализирам. Т.е. да заделям 4% от това което заработвам да ми седи по сметка (или айде да съм либерална в ликвидни активи). Значи за гражданската (40% от събирата от всички премия) насила ми свалят рентабилността с 4% (ще си ги ползвам, заработените, некой друг път). И както се знае по ГО се печели много вече. Пазарът ще се напълни от желаещи да я продават. И какво разнообразие ще има потребителят на застрахователни услуги, особено в малките населени места.   И така като сумирам перспективите и потенциалния резултат върху обхвата на гражданската, стискам палци да не се сетят европейците за граничния контрол.   И накрая понеже е криза. Услугите сега си я изживяват. Ще се погърчат в нея още поне година. Какво друго му трябва на един мъчещ се пазар, освен по- високи такси, по- високи изисквания за информационно обслужване, за капитал, за квалификация?

Намерихте ли вашия отговор тук? Да, благодаря! :)

Имате друго мнение?

Кажи на Broko

Имате друго мнение? Кажи BROKO