Сравни цените за гражданска отговорностОще не!

12.06.2012: И сам може, ама с двама е по- весело

Значи гражданската отговорност е като забавленията. И сам може, но с повече е по- весело.

Току що запознах КАТ с новия ми Ситроен. Неизбежните изводи от срещата:

  • Бизнесът на платения паркинг доста се е стеснил. Държавната машина работи бързо- едни час стига.
  • Отстъпката за МВР на Broko-то вече я даваме с по- голямо удоволствие. Престоят в КАТ дори е приятен. Любезни са и се усмихват.

И историята…

КАТ и ГФ не си говорят вреално време

До сега винаги съм се отнасяла прекалено критично към всичко което ме дразни на моя пазар. И нежеланието на КАТ да си шерне базата със застрахователите ми е един от големите трънове.

Аз причина това да не се случи не виждам. Основателна за това така и не чух до сега. На глупостите как често им се ъпдейтвала базата, та не можели да дадат актуалната версия, не вярвам. А днес го и видях- софта им работи бързичко.

Къде е проблемът да пуснат един сървиз към ГФ!? Нито е толкова скъпо, нито опасно. Технологиите са еволюирали толкова, че всяко ниво на сигурност може да се обезпечи. Пък и ние от другата страна (застрахователи и брокери) сме сертифицирани администратори на лични данни. Няма да посмеем да се гъбаркаме с наличната информация, щото тия от другата комисия (за данните) това и чакат за да преизпълнях бюджета от глоби.

Явно единственото което липсва е желание. Не това е важно обаче в случая.

Един лист стига

За да ме легитимират като нов собственик ми искат полица по гражданска (разбира се надлежно съм си я прехвърлила в ония 7 дни). Ръчно вписват номера и застрахователя.

Е що няма уеб сървиз за това!?  Нали станахме електронни преди почти година!? Скоро ще празнуваме РД на ЕИСО-нещото (да се свети името му!).

Съмнявам се това да е пречка за ГФ. Че те безплатен публичен интерфейс с ъпдейт в реално време му пуснаха, та за КАТ ли ще се стискат. Пък и един сървиз към КАТ не е повече от това към който е да е отделен застраховател.  Или пък КАТ се опъват, щото обичат да им е трудно или ангажиментът да дебнат за незастраховани им идва в повече. А колко работно време ще спестят и колко грешки ще избегнат.

Голямото недоволство от пускането на ЕИСО-нещото беше точно със съображението, че полицата лесно се фалшифицирала. Факт е, че единственото потвърждение за валидността на полицата е да я има в регистъра. Нищо друго! Какъвто и „оригинал” да принтирам на лист, колкото и зелени лепенки да налепя- застраховка няма, ако ГФ не знае.

Защо КАТ повярва само на листа, който им дадох, а не чекна официалния регистър!? Сигурно по навик.

... и докога така!?

Нямам представа как точно си обменят данните КАТ и ГФ, но явно нещата се сработват толкова добре, при тоя нисък обхват на гражданската. Като липсва личната отговорност на собственика да спазва буквата на закона, е повече от ясно, че нещата трябва да се вкарат в правия път по друг начин. И що не става!?

Административната процедура ми изглежда рентабилна. Глобата за липса на ГО е поне 400лв. Е все ще стигнат тия пари да се пратят няколко информативни писма и да се обслужат опашките от глобените.

Презумпцията, ама аз като не я карам, как ще ми дойдат в двора да ме глобяват, също не ми издържа. КАТ отговаря за регистрацията на превозни средства, не само докато търкалят гуми по пътищата. Това стига. Задължението за застраховане е за всяко регистрирано МПС, не само за тия в движение. Само на това основание могат да си глобяват колкото си искат. Стига да искат…

Това като всичко друго. Ще почнем да го мислим като ни размахат пръст от ЕС.     

Намерихте ли вашия отговор тук? Да, благодаря! :)

Имате друго мнение?

Кажи на Broko

Имате друго мнение? Кажи BROKO