Сравни цените за гражданска отговорностОще не!

24.09.2015: Каквито им правилата, такъв им и контрола! За гражданска отговорност, разбира се!

Ех, ех, ех… тия дето пишеха правила ако бяха се вторачили и в тяхното спазване… А пък тия дето се предполага да ги спазват, ако бяха и го направили…

Още като обществено обсъждаха, станалата факт, наредба 49 си се самоаргументирах що за безсмислие е ограничението да не може да се сключва повече от една гражданска отговорност на една кола. След първия резултат е крайно време за втори.  Все пак

Нормативни правила се правят за да уреждат отношения между субекти

нали?! А, не щото някой е станал сутрин и е решил на напише едно изречение в наредба. Нормите имат и последствия! И който реши да инициира нещо чрез тях, трябва отговорно да си понесе и резултата.

Преди да въведат ограничението една кола- една гражданска отговорност имаше друга версия на наредбата, с която полицата се предполагаше винаги да изтича в последната минута на деня, посочен за край. Но понеже тия дето пишат наредби спират до там, а застрахователите не им се преправя софтуер за да се адаптират към промените в законодателството,  особено към частта му, която е в страни от сериозната икономически логика, стигнах до следния

илюстративен пример.

Сключила съм полица в валидност от веднага преди година. Вместо да ми даде срок от пълна година и няколкото часа към деня на сключване (каквито бяха правилата тогава), Булстрад ми я валидират до 7:55 на 26-09-2015г. Решава клиента да поднови при друг застраховател- ДЗИ и се оказва, че не може да се часира полица на бъдеща дата. Може само от текущата. 

Няма интерфейс за мен, няма и опция при застрахователя. „Така работи софт-а“ изчерпва всичките ми въпроси от типа „как да обясня на клиента, че е прецакан, без да положи усилия?!“.

Приемам, но понеже ми трябва решение проверявам при Булстрад как да прекратя полицата със 7часа и 55 минути по- рано за да мога да си подновя където искам. Предлагат ми процедурата по изземване на удостоверения. Все пак нея не само на мен ми я е указал надзора! Но с една особеност. Ако го направя днес 24-09-2015г. не може да е в сила от 23:59 на 25-09-2015г. Трябва утре. И едва след като стане факт в полунощ на 25-09-2015г. щастливо да се подновя.

И какво спестявам аз от списването на молби за прекратяване и събирането на „оригинала на полицата“ и картончето с частта от лепенката? Нищо. Дори и да го направя. Колата ще е свободна за застраховане най- рано в 00:00 на 26-09-2015г. И веднага да нацъкам нова полица имам около 2 часа в които напиращият да си изпълни задълженията, вменени със закон, клиент, няма да бъде застрахован!

Нека му е трудно бе! Това е в интерес на потребителя

Защото който е трябвало да се съобрази в действащите правила за валидност на полицата към септември 2014г. не го е направил. Ако тази практика беше свързана с глоби, сигурно щяха да инвестират процент от тях в промяна на софтуера.

Който иска да приеме нови клиенти трябва да е по- гъвкав и да направи една малка настройка с която да направи входа в собствения му портфейл по- лесен.

А пък който създава правила, трябва да проверява как и дали се спазват. Защото какъв е смисълът да ги има, ако са само пожелателни...

Намерихте ли вашия отговор тук? Да, благодаря! :)

Имате друго мнение?

Кажи на Broko

Имате друго мнение? Кажи BROKO