Сравни цените за гражданска отговорностОще не!

06.12.2010: Кой ни реже клона!?

Многото промени, освен нови тарифи и много размисли създадоха. Не остава много време щото все пак некой трябва да пише и полици, но имам и различна гледна точна. Всички са недоволни от новия режим за гражданска отговорност: ниски комисионни, засилен контрол върху трафика на бланки и тотална забрана за търговски шмекерлъци... Логичен е въпроса: Защо така стана?
 Как работеше пазара до сега? (на дребно, аз интереси в корпоративния сегмент нямам) Участниците: Малко старателни брокери и много други. КФН тотално занижи ценза за вход. В това много лоша няма. Така се прави високо конкурентен пазар: с много участници. Проблемът обаче е, че бизнеса не е толкова простичък колкото изглежда от страни.  Застраховането не е занаят. Видял си некой да попълва бланки, повтаряш го и си готов брокер. И колкото по- бързо се организираш да работиш толкова по- лесно идват парите обратно. При част от брокерите дългосрочна стратегия няма. Копираш готов шаблон и действаш. Единственото условие за успех- незабавна експанзия.  Застрахователите к’во да правят!? Глобяват нестарателните колкото могат и ако се усетят, но това не винаги върши работа, щото в повечето случай разбират твърде късно. Няма да припомням за „колегата” който миналата нова година беше по цяла верига бензиностанции, а към средата на тая се появи информация, че Български имоти ще го съди за невнесена премия...  Ама като гледаш от страни- всички са с екипи от дългогодишни специалисти в областта на застраховането. Всички защитават интересите на клиента най- добре. Всички при нужда ще ти дадат съвета дето ще те оправи… дълга тема. Ще я доразвия щото и там пародията голяма…  Структурата: Мултилевъл форевърКато при червилцата и сапунчетата. Продажбите тръгват експанзивно при голяма търговска сила. Събираш ги по улицата. Организираш ги на групи. Мотивираш всеки да става тийм лидер и да събира още… и така експоненциално… Качество- без контрол. Важното е да пише за тебе. А на хартия това никога не е било разрешено. Напротив! Извън нормативните правила има и няколко заповеди, указания и т.н. с които се казва брокерите да спрат с тия „рекламни” агенти! И така го докарахме всеки втори, поне за София, пише гражданска. Е как като е толкова просто, че всеки да го прави, без грам подготовка или ценз, да обясниш, че това което правиш наистина струва пари!  Пример офлайн: За да провериш цените на 15 компании (колкото обикновено имаме) означава да прегледаш поне 30 листа с тарифи, като си се подготвил с указанията на компаниите авансово. Да запишеш числата някъде, щото клиента няма да ги запомни като му ги кажеш. И най- накрая да направиш справедлива оферта. Такава при която не ти пука кой колко ще ти плати после за полицата.  Онлайн пример: При нас това става за секунди. Обаче за да работи вярно машинката през тия неколко секунди, поне две глави я дебнат какво прави. Дава ли грешки, цената вярно ли се генерира, новата тарифа качена ли е, питаме ли всичко за да свалим цената до минимум по тарифа, за Зетьово Бургаско даваме ли цена като за софиянци за Булстрад и т.н. и т.н.  И като пренебрегнеш тия усилия щото целта ти е само да напишеш бланката, пък и не знаеш повече (щото да речем монтираш аларми по професия), да вземеш парите и да ги разпределиш нагоре по веригата е повече от нормално труда ти да не струва.  ОтстъпкитеИ гражданската се качи на мрежата… И всеки нов почна да дава отстъпки. Ама колкото повече, толкова по големи надежди за продажби. Няма 10% даваха и по 20%. В част от случаите и ефективно. Илюзия за успех. Това го гледаме вече година. Значи който си го мисли, че само с цена ще гони пазарен дял е прекалено наивен. Фактите го доказват за тая година откакто ни има, 90% от появилите се с големи отстъпки страници- изчезнаха. Почти няма страница която да си прави труда да поддържа някаква актуалност, да публикува информационни материали. Ама такива дето да ти свършат работа при нужда, а не само да гонят плосък рейтинг за търсачка. Че то с тия пари, от къде да финансират такива усилия!?  Но по- интересното е, като работи да сега с до 20% отстъпка, що сега се оплакваш на 10% до 15% по- ниска комисиона!? На практика сега се печели повече.  И сега пред тия факти правилният въпрос е не кой ни реже клона, а чий клон резнаха!?Промените са поучителни!

Намерихте ли вашия отговор тук? Да, благодаря! :)

Имате друго мнение?

Кажи на Broko

Имате друго мнение? Кажи BROKO