Сравни цените за гражданска отговорностОще не!

13.10.2010: Септември мина: търси се разума

Септември мина. Есенните дефилета с тарифи по гражданска отговорност бавно продължават, но.. тенденциите са вече видни: пазарният ентусиазъм е слаб, слуховете объркващи, а по- сложното- лайт мотив във всяка нова тарифа.  Криза е!
Прекалихме с конкуренцияИ застрахователите и брокерите. Първите за най- ниската тарифа, а ние за максималната отстъпка извън нея. Няма нищо по- хубаво от задължителна застраховка. Търсенето е слабо еластично. И при спад постъпления по нея са по- лесно прогнозируеми. Факт е, че най- ниската цена продава. Левче разлика накланя избора, без други съображения. В повечето случай неоснователно. Защото извън задължението, гражданската отговорност носи преференции по далеч по- скъпата застраховка- каско. Но това като всичко останало- да пуснем питомното и ще гоним дивото.  И докато застрахователите лесно излизат от конкурентни спорове, щото все пак им се налага да гарантират обещанията с резерви, ние (брокерите) ще се „избием” за пазар, който го няма. Особено онлайн! За физическия не знам, ние „живеем в интернет”. Факт е, че продажбите през интернет изглеждат по- евтини спрямо физическите. Няма нужда от клонова мрежа за национално присъствие и много служители за да го администрират. Но! само на пръв поглед. За практика стараещите се от нас влагат значителни ресурси за разработка на технологии, създаване на ноухау и съдържание и най- важното поддържка. За да може негово величество потребителя да намери това, което търси- бързо, с добро качество (актуална и достатъчно информация) и коректно поднесено (без търговски трикове или други шмекерлъци).  И да не обърнем внимание на този разход, продажбите онлайн имат същата скъпа и отегчителна администрация и отчетност, като физическите. Електронни полици няма.  Ситуация е нерентабилна. Ако продължава ще е само за сметка на качеството.  Отегчихме се от промоцииФакт е, че пролетните промоции продължиха цяло лято, та дори и есента. Нейно величество гражданската е стана безспорния диктатор на пазара и цялата суетня се завъртя само около нея. Обичайният коледен бензин или масло се монетаризираха до прозаичен кеш: -15%, -20%, -30%... Резултатът от старанието на компаниите да грабнат интереса на негово величество според надзора не е толкова добър, колкото положените усилия. 21,33% от колите по улиците няма гражданска отговорност. За неоценилите усилието на застрахователите да направят изгодно покритието, да се грижи КАТ.  Стана доста сложноТарифите Гражданската отговорност е губеща застраховка: високи лимити на отговорност, дълга опашка при нарастващи умения на ползвателите на покритието да изискват справедливо обезщетение. Цените са ниски, притискани от конкуренцията, алтернативата остава в добрата селекция. Без достъп до агрегатна база данни за пазара обаче, точната сметка няма начин да е точна. И от там се раждат иновациите. Колкото по тясно дефинирана желаната таргет група, толкова по- добре. Например: "от Божурище- скъпи, от Волуяк- евтини", нищо че и двамата карат в София, или "Караш ли колата в чужбина? Колко дълго ще седиш там?" или "23-годишните няма да плащат разсрочено!, "за всяко отделно ПТП надценка" (като, че ли някой си признава дори и първото).  Основания за градиращите усложнения има, тъжното е, че се налага да се прави по трудния начин. Защото там някъде в инфо базата на КАТ си седи цялата информация зад всеки валиден регистрационен номер: Кой притежава колата? Колко ПТП- та има с нея? Кои от тях са виновно причинени?…  Извън тарифите Надзора свали гарда за брокерски лиценз и станахме много. Като сложим и нелегалните агенти- прекалено много. Всеки втори пише полици ГО, където свари и както може. Радостта от ръста в проникването на продажбените канали, се монетаризира в 7 млн. лв. глоби на застрахователите за неотчетени навреме в полици. И това е само за тези, за които знаят. И мерките не закъсняват. Защото никой не е склонен да плаща за липсата на старание на друг. Особено след като му е гласувал доверие с договор за посредничество. Вярно е, че тази информация си я разменяме все още частно, се надявам скоро да стане и публично. Лесно е! За стараещите- похвала, под формата на списъче с лошите на сайта на компанията или право добрите да си сложат лепенка „коректен към някой инс”…  Появи се призракът на електронната полицаИ най- накрая! Дано не остане само в призрачния си вид. До месец ще видим.  Темата е дълга. Ще я доразвием в детайли, но най- общо. Възможностите са много, перспективите не толкова съвършени, но все е нещо. Дано проработят по- бързо в тази насока, защото от повече удобство и контрол има само полза.

Намерихте ли вашия отговор тук? Да, благодаря! :)

Имате друго мнение?

Кажи на Broko

Имате друго мнение? Кажи BROKO