Сравни цените за гражданска отговорностОще не!

Какво да очаквате след като сте предявили претенция по застраховка гражданска отговорност?

Вашите права и задължения като увредено лице:

  • Ако сте увредено лице (пострадало или претърпяло имуществена вреда) имате право да предявите претенция;
  • Ваше задължение е да удостоверите с документи основанието и размера на претърпяната вреда;
  • По всяко време, при запитване, да получите информация от застрахователя за състоянието на предявения от Вас иск.

Застрахователят е длъжен:

  • Да приеме вашето искане за финансова компенсация по гражданска отговорност;
  • Да ви уведоми (уведомява текущо при необходимост) какви документи очаква от Вас във връзка с удостоверяване на основанието и размера на претенцията;
  • Да не изисква от Вас такива доказателства, с които не може да се снабдите поради съществуващи нормативни пречки или поради липсата на правна възможност за осигуряването им, както и такива, за които може да бъде направена благоразумна преценка, че нямат съществено значение за установяване на основанието и размера на претенцията и целят необосновано забавяне и удължаване на процедурата по уреждане на претенцията;
  • Да се произнесе по основателността на Вашата претенция;
  • Да плати, ако тя е основателна.

Какво да очаквате след като сте предявили претенцията си към застрахователя?

При предявяването следва да бъдете информиран какви доказателства очаква от Вас застрахователят, за удостоверяване на основанието и размера на претенцията. След като предоставите изискваните документи и те безспорно доказват основателността на иска Ви в 15 дневен срок застрахователя определя и изплаща дължимото обезщетение.

Пример: при щета на МПС, предоставили сте протокол за ПТП, талона на превозното средство, застрахователя е извършил оглед на автомобила и вие сте се съгласили с направените констатации, предоставили сте шофьорска книжка и контролен талон на водача (ако такива са били изискани). Според съдържанието на протокола вие безспорно сте увреденото лице, а застрахователя носи риска по гражданска отговорност на виновния водач. Би следвало да бъдете компенсиран за претърпените вреди в 15 дневен срок.

Ако предоставените доказателства не удостоверяват Вашето право да получите обезщетение в искания размер, в 15 дневен срок застрахователя е длъжен мотивирано да Ви откаже плащане.

Ако обаче вредата е от такъв характер, че към момента на предявяване, не могат да бъдат предвидени всички необходимите доказателства, застрахователя има право да изиска допълнителни такива в срок от 45 дни от датата на предявяване.

Независимо от това дали сте предоставили всички необходими доказателства или дали е установен действителния размер на вредите, в срок от 3 месеца от датата на предявяване, застрахователят е длъжен да предостави на увреденото лице мотивирано становище. Когато няма основание за отказ за плащането, но определени обстоятелства не са били установени, компанията е длъжна да ги посочи изрично заедно с допълнителните доказателствените средства за тяхното установяване.

По всяко време можете да проверите състоянието на Вашата претенция чрез страницата на застрахователя, със съдействието на Вашия посредник или в ликвидационния център на компанията.

Намерихте ли вашия отговор тук? Да, благодаря! :)

Имате друг въпрос?

Питайте ни

Имате друг въпрос? Питай BROKO

  • В? станимир: Здравейте, преди месец и половина претърпях ПТП,при което другия водач бе виновен.Съставихме двустранен протокол и така задействах процедурата по завеждане на щета в Застрахователната компания.Минах огледи на автомобила както и на другия,което бе преди точно месец и оттогава единствената информация,която ми дават от компанията е,че щетата е в счетоводен отдел.Звъня безброй пъти в този отдел,но никой ме отговаря а на единния телефон не можели да ми дадат информация относно това,кога ще ми се изплати обещетението.Междувременно не са ми поискани нито допълнителни документи,нито каквото и да било.Въпросът ми е,колко време може да продължава това нещо и към кого да се обърна в такъв случай?
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Цветелина: Здравейт при птп сме направили двустранен протокол с подпис на виновния за призната вина след оглед и подаване на документи в застрахователното дружество подписаният отрича щетите казва че са подправени моля за съвет
    • О: Broko: 1. Не е необходимо да има признаване на вина. Точно обратното. Това превръща протокола в споразумение без участие на застрахователя и е чист отказ. Въпрос на преценка на застрахователя е обаче, защото практиката да се вписва вина я има. В случая това не ви е проблема.
      2. Протоколът се съставя в два еднообразни екземпляра. Втората страна има същото като вас. Негов проблем е да докаже, че екземплярът му с различно съдържание. За това вие няма какво да направите. Наред с това от протокола е ясна причинно- следствената връзка и обстоятелствата при които е възникнало събитието. От това е очевидно коя от двете страни не е спазила правилата за движение по пътищата. Ако преценката е трудна, оставете застрахователят да проверява. Регистрирали сте предполагам събитието на 112, имате номер, застрахователят има къде да провери.
  • В? Спасимир Калоянов: Здравейте. На 30.11.2015 претърпях ПТП. Виновния водач, беше с 2.2 промила алкохол в кръвта. Беше здържан и взета кръвна проба. На мен ми бе продоставен пртокол за ПТП-то, който заедно с всички поискани ми документи беше предоставен на застрахвоателя на виновния. Беше извършен оглед и бяха описани щетите, някъде към началото/средата на декември. на 20.05.2016 получавам писмо , с което ми се изисква да предам допълнително служебна бележка от СДВР Пътна полиция, че на другия водач му е връчено и влязло в сила Наказателно постановление. Въпрост ми е, след като всякакви срокове, за които чета тук са минали какво следва да направя, за да приключи това разтакаване. Имам ли право да ги съдя за приченени щети и пропуснати ползи. Защото по ф-ра ремонта на колатами е 1000 лв, а мисля че ще дадат /ако дадат/ много по-малко.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Ventsislav: Здравейте, искам да попитам след предявена претенция по ГО при проверка в сайта на застрахователната компания ми излиза "Щетата е в състояние за плащане" интересуваме какво ще рече това за да знам дали да ходя до някой от офисите и да се занимавам или да изчакам още малко.
    • О: Broko: Плащането може да бъде само по сметка. Трябва да сте посочили такава при предявяване на претенцията. Ако не сте, свържете се със застрахователя за уточняване на подробности. Статусът по вероятно означава, че щетата ви е одобрена и предстои да бъде платена. Имайте предвид, че срокът за плащане е 15 работни дни след предоставяне на всички изисквани от вас документи. Не може да се помотават повече от това.
  • В? Сузанна Иванова: Здравейте! На 22.04.2016г. претърпях ПТП в което другият беше виновен и неговият застрахователен брокер Булинс следва да изплати обещетение в тримесечен срок. Минаха вече 3.5 месеца но не съм получила определеното обещетение. Звънях в Булинс и ми се отговаря,че щетата ми е обработена и чака своят ред на изплащане. Бих искала да попитам какво следва да направя за по бързо изплащане на щетата? Благодаря Ви много за съдеяствието и съвет.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Райна Денева: Здравейте, при паркирано състояние неизвестен извършител е счупил предния прозорец и въпросът ми е ГО покрива ли щетата, автомобилът няма каско.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? русенски гражданин: На 26.06.2016г заведох щета. Изгоря ми автомобила, след като пожар от друга кола се прехвърли на моята. Причината за пожар е техническа неизправност-късо съединение на другия автомобил. Когато завеждах щетата нямах документи от полиция и пожарна, защото се водеше разследване(като пожаро-техническа екпертиза). На 05.10.2016г ми беше отговорено устно в офиса на застрахователната компания, че щетата е в София за разглеждане. Срока нали е 3 месеца? Защо не получавам писмен отговор? Трябва ли да приложа сега тези документи към щетата или те получават преписка по делото, на което пише, че е късо съединение? Или може би трябва да получа отказ и след това отново да заведа щета вече с документите?
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Илия Димитров: дравейте! На 07.07.2016г. претърпях ПТП в което другият беше виновен и неговият застрахователен брокер Булинс следва да изплати обещетение в тримесечен срок. Минаха вече 3.5 месеца но не съм получила определеното обещетение. Звънях в Булинс и ми се отговаря,че щетата ми е обработена и чака своят ред на изплащане. Бих искал да попитам какво следва да направя за по бързо изплащане на щетата? Благодаря Ви много за съдеяствието и съвет.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Татяна: Здравейте! На 29.09. съпругът ми претърпява ПТП, при което той е пострадалата страна. На 30.09 заедно със виновната страна завеждат щета в "Армеец", застрахователя на виновната страна. Предоставя всички документи, извършва се оглед, завеждат щета и при попълване на документите служителите на "Армеец" изискват да се посочи сметката на собственика на колата, тъй като съпруга ми шофира с пълномощно. Съпругът ми им предоставя пълномощното заверено от нотариус, в което изрично са посочени правомощията му, включително да представлява собственика пред всички застрахователни дружества, да сключва ГО, да подписва собственика на всички документи и да получава обезщетение от застрахователните служби. Служителите с арогантно държане, съобщават, че няма да приемат пълномощното, защото "не им вършело работа" и изискват ново пълномощно с посочване на номера на щетата. Съпруга ми обяснява, че няма как да направи такова пълномощно, тъй като собственика е в чужбина. На което получава отговор, че това е изискването на новите промени в кодекса на застраховането чл.338. На 20.10 без да изпратят становище по заведената щета поискаха големия талон, с който все пак сме завели и пълномощното към останалите документи. Отново срещнахме арогантно отношение от страна на служителите и така и не сме получили никакъв официален отговор или становище от застрахователя. Искам също така да отбележа, че съпруга ми също сключва ГО в "Армеец" от години и е вписан като "ползвател" на застраховката. Въпроса ми: имат ли основание да изискват пълномощно с номера на щетата и в какъв срок застрахователя трябва да ни уведоми за решението си. Благодаря предварително за отговора.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Райчо Райчев: ДНЕС ПРЕТЪРПЯХ ПТП ИМА САМО МАТЕРИАЛНИ ЩЕТИ НО КОЛАТА МИ Е С МНОГО ПОРАЖЕНИЯ НО НЯМАМ КАСКО МОЖЕ ЛИ ДА ИСКАМ ОБЕЩЕТЕНИЕ ОТ ЗК НА ВИНОВНИЯ
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Райчо Райчев: ИМАМ ПРОТОКОЛ ОТ КАТ И ДОКУМЕНТИТЕ СА МИ ИЗРЯДНИ
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Димитрин: Здравейте преди около месец, някъде претърпях ПТП,бяха съставени протоколи от КАТ,и всичко както си му е реда та, занесох необходимите документи при застрахователят където ме изпратиха всичко,добре, изплатиха ми сумата, но имам един въпрос, който е как се изчисляват,нанесените щети, защото в случая, си накупих части от автоморга за минимални, пари, говоря, за задна врата, броня,стопове,изкривени 2 калника,задна греда, държачи на бронята и доста други неща за които не мога да се сетя в момента та дори парите които ми изплатиха не успях да си покрия разходите, та въпроса ми е ами ако бях накупил нови части както трябваше да очаквам при положение че аз врата си я взех за 50лв задната а нова струва 200 ??!? как се изчисляват колко пари се изплащат
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Мартин Петров: Здравейте,н а 06.01.17 ме удариха за което нямам вина писахме двустранен протокол но установих че ми е изтекъл техническия преглед на автомобила.На какво основание може да не ми платят по гражданска отговорност при положение че съм потърпевш.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Мариела Георгиева: На 2.09.2016г имам протокол за щета в ЗД Булинс Пратих молба,изпращах емеили до фирмата,звънях на тел 070016633 на които никой не отговаря. Към кого да се жалвам ,какъв е реда . Благодаря.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Христо Тодоров: Здравейте,вече мина срока от 3 месеца а Булинс не ми дават нито отказ нито плащат.В офиса за завеждане на щети казват,че документално всичко е изрядно и трябва да се плати но не плащат.Какво мога да направя?
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Георги Георгиев: Освен да се успокоим взаимно с хората преди мен чакащи изплащане на претенция от БУЛИНС друго не ни остава. Имам претенция заведена на 16.09.16г. и аз като колегата преди мен звънях на импулсния им телефон(това никъде не е обявено, че се таксуват обажданията към телефон 070016633 от всички оператори и не влизат към никакъв план с безплатни минути - пълна тъпотия, уж важи само за позвънявания от домашни телефони, но и там си ме таксува подобаващо), писах мейли в контактните им форми, дори ги спамих в тези форми със стотици писма-резултата е нулев. Имах щастието няколко пъти да ми вдигнат на 070016633, няколко пъти ме лъгаха, че плащането чакало реда си в счетоводството. След като изтекоха 3 месеца вече версията беше,че плащането ми било отбелязано като изпълнено, но при по-дълбока проверка се установи, че не е и служителката сподели дълбоката си озадаченост от пропуска и ме увери, че докрая на миналата седмица ще получа плащането. Е, миналата седмица изтече, текущата и тя в самия край-плащане няма. Толкова съм разочарован от БУЛИНС и толкова безпомощен се чувствам срещу тези големи машини за пари, които явно се чувстват безнаказани щом си позволяват подобно безхаберие спрямо хората в нашето общество. Предлагам на всички неполучили обезщетение от БУЛИНС в законовия срок от 3 месеца да подадем жалби към Комисията за защита на потребителите(КЗП - www.kzp.bg) и дано някоя държавна агенция ги постегне малко, та дори и някоя глоба да им удари ще е отрезвяващо със сигурност за БУЛИНС.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Иванка Иванова: Здравейте, на 05.10.2016 год.ми е заведена претенция в офиса гр.Ямбол,дадоха ми телефон 070016633 на който никой не отговаря.Мина максималния тримесечен срок за изплащане на обезщетение и нищо не съм получила.Моля да ме посъветвате какви действия да предприема.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Георги Георгиев: до Иванка Иванова!!! Моля прочетете предното ми мнение, това над вашия въпрос. Отговор тук едва ли някой ще ви даде. Изхода за мен е да пробваме с жалба към КЗП или да се организираме всички с неизплатени обезщетения и да им спретнем едно посещение от Господари на Ефира. Избора е наш, защото Булинс са безнадеждни. Днес 25,02,2017г. отново звънях на 070016633, първоначлно ми хлопваха телефон-просто се усеща, след 5тия опит оставиха да звъни до прекъсване на връзката от оператор. Пълен абсурд, чудя се вече за какво плащам Гражданска отговорност, ако не платя пък ченгетата ще ме глобяват, просто се чувствам прецакан и изнудван отвсякъде в тази проклета държава.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Георги Георгиев: Жалби при неизплатени застраховки се подават към КФН - Комисия за финансов надзор http://www.fsc.bg/bg/za-potrebitelya/zhalbi/
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Петър: Хаха, виждам че не съм единствения, който не може да си вземе парите от БулИнс. Четири мееца вече не могат да ми изплатят щета от 50 лева. Паралелно с това по телевизиите се върти една смешна реклама в която твърдят, че БулИнс изплащали обезщетения в рамките на 24 часа :))))))))))))))
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Георги Георгиев: Моята драма приключи. Днес 09.02.2017г. получих превод за 153лв. Стигам до извода, че се задействат само след жалба при тях, а позвъняванията на импулсния им телефон за безполезни. На 30.01.17г. подадох жалба в офиса където ми правиха и огледа на щетите. Жалбата я писах на тяхна бланка, която ми дадоха от офиса и беше именувана като "Заявление", а не жалба. При самото приемане настоявах да ми дадат входящ номер, за да мога да подам жалба към КФН, в случай че няма резултат две седмици. За входящия номер трябваше да изчакам половин час, за да пратят копие към централата си където да го входират и в крайна сметка получих сканирано копие на бланката която подадох с входящия номер на нея. Пътеката за действие с БулИнс е отъпкана - няма смисъл да звъните на скапания телефон 070016633, а директно жалба при забава повече от месец. В офиса ми казаха, че претенцията е била одобрена още 10дни след подаването, но изглежда очакват хората с малки обезщетения да не ги потърсят.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Стефан Николов КаменоВ: Вече 7 месеца документите ми са в БУЛ ИНС за изплащане на щета.И никакъв отговор.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? georgi: подадох иск за обещетение в булинс преди 1 месец и нямам никакав отговор.Какяо да правя
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Стефан Спасов: Здравейте, от 27.10 миналата година ми изплащат щета от "Булинс",казват ,че всичко е наред и е в счетоводството ,ходих да се свържа писмено със застрахователя по служебен път,по телефона след това ми продиктуваха входящия номер на писмото ,но още не получавам превод,какво да правя? Благодаря!
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Георги Георгиев: Абе хора стига сте питали какво да правите, а прочете по-нагоре как аз си реших проблема. Не разбрахте ли, че тук никой нищо няма да ви отговори, а можем единствено сами да си помогнем. Хайде, четет малко повече препатилите като мен как сами си оправят нещата.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Ивон: Здравейте задена е щета по гражданска на 13.04 одобрена е но още не са ми превели сумата въпреки че са минали 15 дни.Какво мога да направя в случая? И има ли нуестойка?
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Николай Николов: Синът ми претърпя ПТП със средни телесна повреда - 3 счупвания със сложност С3. Не той е виновен за катастрофата. Автомобилът е тотална щета и бракуван. Трите операции са на значителна сума. Лечението ще продължи над една година. Въпросът ми е? - Мога ли да поискам от застрахователя на виновният за ПТП възстановяване на сумите по фактурите за операциите и автомобила сега, а не имуществените щети да отложа за след примерно 2 години?
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Борислав Игнатов: здравейте,преди горе долу година една застрахователна компания оцени автомобила ми за тотална щета като другия водач беше виновен.Определената сума е 1120 лв. но още не съм ги получим,като само обещаватче ще ги преведат скоро,но това го слушам близо 10 месеца.Ще ме посъветвате ли какво да направя
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Петър Събев: Здравейте! Автомобилът ми пострада при ПТП, за което нямам вина. Имам само ГО. Застрахователят ми изплати щети, но стойността покрива едва около 30% от реалните разходи по ремонта. Какво се очаква да направя, в случай, че не съм съгласен с изплатеното обезщетение?
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Кирил Чипев: Здравейте, а какви са опциите за обжалване на изплатеното обезщетение, когато то е меко казано неадекватно, тъй като експертната оценка е смешна и нереална? Благодаря предварително.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Жеков: Здравейте, а какви са опциите за обжалване на изплатеното обезщетение, когато то е меко казано неадекватно, тъй като експертната оценка е смешна и нереална? В случея става въпрос за определено от ЗК Лев инс бракуване на автомобила а той подлежи на ремонт и искам да го ремонтирам. Ако е възможно и двата отговораБлагодаря предварително.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Стефан: Здравейте, През месец Април прептърпях ПТП. За което ми беше издаден протокол на невинния. При ПТП-то имаше пострадали от другата кола със средни телесни повреди. Застрахователя ми отказва да ми плати автомобила (тотал щета) защото се води досъдебно производство срещу него. Вече минаха почти 5 месеца от катастрофата. Тъй като няма издадени и влезли във сила наказателни постановления затрахователя не изплаща щетата. Мога ли да направя нещо цитирания 3 месечен срок отдавна е изтекъл. Поздрави
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Иван: при самокатастрофирал автомобил и шофьра е пострадал при катастрофата ,дължи ли застрахователя някакво обещетение?
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Aylin borisov ganev: Zdr cakam obestetenieto ot zastrohovalennata kanpania damise plati no koga stemise plati trqbva dase operiram molqvi akomi dadete odgovor stesim blagodaren
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Антон Димитров: На 15.01.2018 г. е заведена щета по гражданска в БУЛИНС. До момента никаква реакция от тяхна страна. Офиса по щетите във Варна казват ще чакаш реда си. Кодекса казва друго. Какво следва да се направи ?Иначе със сигурност няма да ме дочакат като клиент догодина. Благодаря!
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Павел Дянков: Преди време претърпях птп за което бях виновен аз. Сега получих писмо от каското на другия водач ,че дължа на фирмата при която е направено каското огромна сума пари. Възможно ли е?
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Диляна Нейковска: на 18.06.18. ме блъснаха, с виновният човек решихме само да се обадим на 112, за да съобщим за ПТП-то, без да викаме полция. Направихме двустранен протокол, щетите ги установиха, подадени са всички необходими документи. След три-месечният максимален срок, в който щетата трябваше да бъде изплатена, тя съответно не беше, изчаках още 10 дни и на същото място, където заведохме щетата, подадох жалба за незабавното й изплащане. Какъв е срокът за изплащане след жалба и как да процедирам, ако отново не ми бъде изплатено нищо.Благодаря предварително.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Милена Йовчева: Здравейте,при направени две застраховки,гражданска и каско .При щета по вина на друг участник,щета как се покрива?
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Стефка Василева Стефанова: Здравейте, тази сутрин един господин ми удари колата,съставихме двустранен протокол и аз отидох да оправя документите при застрахователя му. Брокера установи, че съм с невалидна гражданска отговорност защото полицата ми е от фалиралата застрахователна компания Олимпик. Това аз не го знаех.Неговата гражданска е изрядна. Та въпроса ми е ще ми бъде ли изплатена щета?
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Станимир Димитров: Какво обещетение ще получа на сто процента от ремонта или по малко
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Кольо: Като потърпевш от птп имам заведена и оценена щета от 01.08.2018г. и още не ми е изплатена. Срока от три месеца изтече и също като други пострадали звъня на телефон 070016633, там ме свързват с друг телефон, но никой не отговаря. Въпроса ми е кой ще ми даде ясна информация, кога ще ми бъдат изплатени парите по щетата след като срока вече е отминал???
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Деница: Здравейте, искам да попитам относно ПТП при което вината беше моя. При което след пристигането на Кат се установи, че застраховката ми е изтекла преди 3дни. в което ми бе съставен акт за птп и акт за гражданаката. признавайки вината си. след което кой от където, но се оказа, че след известно време тоест ПТП-то става 14.07.2016г, а известното време е 14.09.2018г получавам писмо от ДЗИ с дължима сума от мен за изплащането на щетата, при положение, че колата има редовна застраховка малко след ПТП-то и след това бивам задължена да плащам. Та въпросът ми е имат ли право в срок от 2г да изпращат писмо и да изискват обезщетение от мен и какви са моите права в този случай, понеже не съм съгласна, с искането на дзи при положение, че никой доколкото знам дзи изплаща щетите и незнам защо иска от виновникът при положение, че кат си е съставил актовете и акта за застраховка е точно за това. до колкото знам част от парите отиват във фонд за обезщетение на потърпевшите? бихте ли ми казали какво мога да направя в този случай, как да постъпя за дя не плащам тази сума която се твърди, че дължа в 50дневен срок, при положение, че 2г от птп-то никой не ме е потърсил! Благодаря Ви предварително за отделеното време!
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Дамян: Здравейте. При ПТП като потърпевш следва да бъда обезщетен по закон за ГО. Приложих всички изискуеми документи към застрахователя на виновното лице (булинс). Срока от 3 месеца изтече преди 30 дена, като се свързах с ликвидационен център за информация по претенция. Отговора беше, че чака плащане. Подадох жалба/заявление за изтекъл 3 месечен срок за изплащане на обезщетение по претенция, но и тук не получих отговор. Искам да предявя иск към застрахователя, мога ли да го направя или да "мирувам" ? Благодаря
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Мария: Здравейте! След ПТП по вина на другия водач и заведена щата в Бул Инс, получавам писмо от компанията. В същото ме уведомяват, че щетата е тотална и трябва да си прекратя регистрацията в КАТ. Въпросите са ми: 1. Задължително ли е да прекратя регистрацията в КАТ? 2. Мога ли на по-късен етап отново да си регистрирам колата? 3. Защо не ми съобщават колко лева ще е обезщетението, за да си преценя какво да направя? Благодаря!
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? Петър Петров: Здравейте На 18.06.2018 претърпях ПТП вината не беше моя.Обадих се на КАТ направиха окт на виновното лице.След това подадох всички нужни документи в офис на булинс.От 18.06.2018 до днес 03.01.2019 чакам още за някакъв отговор.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.
  • В? адвокат Анна Чалева тел 0888215031: Моля от името на Сирма Костова Братанова да ме уведомите по кое изпълнително дело и кой съдия-изпълнител сте превели присъденото обезщетение по гр.д. 20600/2014 г. на СГС, потвърдено по възз.гр.д. 4291/17 на САС и издаден изпълнителен лист от САС на 17.05.2018г. Ищцата не е получила до момента присъдените й суми.
    • О: Broko: Благодарим за въпроса. Ще отговорим при първа възможност.