Сравни цените за гражданска отговорностОще не!

03.04.2013: Избор на брокера: Доверен сервиз по каско без значение на възраст или застрахователна сума с "Алианц на път"

Ако нещо правим най- добре, то е да се ровим в бумащината на многото документи около продуктите на застрахователите. И за „радост” на компаниите, да ги питаме до скъсване при всяко съмнение, че нещо остава недоизказано.

Правим го по една причина: Застраховането  е бизнес на правила и условия. Някой ми каза, така чух или според Иванчо е така, не са аргументи с които можете да защитите правата си по договора. А работата на брокера е точно в това- да ви оферира за най- доброто предложение според вашите очаквания.

Добри предложения за каско има. А при определени случаи и... по- добри.

Ликвидация по каско

Ако поддържате каско полица имате ориентировъчна представа за ликвидацията (начинът по който застрахователя плаща сметката за щетата). Най- общо казано начините са два при частични щети:

  • Безкасово- дават ви възлагателно писмо и ви пращат в сервиз от списък (доверен или официален)
  • Касово- взимате парите и се оправяте с ремонта сами.

Пазарен щаблон е условията за ликвидацията да зависят поне от един от двата критерия- възраст на автомобила или минимална премия.

В първия случай по младите МПС-та са с право на безкасова ликвидация. Като в зависимост от това дали са все още гаранционни или не, доплатили сте изрично или не, сервизът е официален или доверен. Като след 8-мия рожден ден на колата почти няма компания която да ви предложи сервиз срещу документ без да иска нещо върху премията. Като това може дори и да не е опция ако МПС-то не е достатъчно скъпо. 

Минималната премия е допълнителното възможно ограничително условие, което дава право на по- скъпият за застрахователя и по- безгрижен за клиента „ремонт без пари”. Обикновено минимума за възлагателно писмо е между 50% и 100% по- висок от най- ниската допустима цена за каско полица.

Разбира се има и изключения.

Алианц на път- идеално каско, особено след 8-мия рожден ден на колата

Идеално, ако сервиза при щета ви е критерии за избор на каското. Като може да е удобно, що не?!

Алиант на път е по- новия от двата каско продукта на Алианц. Целеви е (не е оптимален за всяка кола и във всички случаи). За сметка на това пък има някои екстри, които стандартното каско не може да предложи. Написали сме подробно детайлите, за заинтригуваните.

Прочети повече Алианц на път

Важното в резюме:

  • Става само за леки, лекотоварни и микробуси.
  • Не е удобен за гаранционни (нови) коли, защото няма опция за ремонт в официален сервиз.
  • Покритието е за България. Може  и за чужбина, но се доплаща  и не е толкова евтино.
  • Рисковете са, малко нетипично за пазара, комбинирани в три  пакета. Ако искате покритието да е като за „пълно каско” ви трябват и трите рискови клаузи (основната и двете допълнителни). Пожарът е в едната допълнителна, нерегресните щети на паркинг (когато не е ясно кой е виновен, щото така намирате колата) са в другата. Ако не са ви приоритет, кражбата е в основното покритие, така че полицата би свършила работа и само с базовата клауза.

Основното предимство на този продукт е, че

Всяка кола е с правото на ликвидация в доверен сервиз.

С право на майстор срещу писмо е всяко МПС, независимо от възрастта или сумата за която е застраховано. Няма минимална премия за доверен сервиз. Има минимална цена за полица и за всяка от трите рискови клаузи.

Ако сте фенове на авансовия бонус, може да се ползва и върху минималната премия. Сваля допълнително 20%. В числа с него мин премията е от 180лв за стандартното покритие до 285 (с данъка) за всичките рискови клаузи.

Важното!

Правото на ремонт в сервиз е валидно само ако колата е застрахована на 100%. (Между другото това правило е валидно при всички застрахователи. Препоръчваме ви винаги да дозастраховате след щета, ако очаквате каското да сработи по същия начин като при първата).

Това условие при Алианц на път означава, че ако вече са ви плащали по тази полица повече от 100лв трябва да дозастраховате. Ако не го направите ще ви обезщетят с пари по сметка и пропорционално.

Регресните щети не се броят и не налагат да дозастраховате. Така, че ако не сте виновен за събитието и познавате извършителя, взимайте документ от пътна полиция или списвайте ДКП и ще сте спокойни.

Има и едно косвено условие, което може да ви лиши от правото на сервиз и да не искате, при втора щета. То идва от ограничението за дозастраховане. Не можете да възстановите застрахователната сума, ако до края на полицата остават по- малко от два месеца.

Цените за Алианц на път

Въпреки екстрата за ликвидация в доверен сервиз за всяка възраст, това каско не е скъпо. Базова тарифно число от 7% за кола над 9г. за пълно каско е (не забравяйте сервиза!) повече от добра оферта. А ако сте с късмета да живеете извън София, цената може да падне с още 10%.

Впечатлихме ли Ви? Като дойде време за подновяване, питайте и за точната цена.

Намерихте ли вашия отговор тук? Да, благодаря! :)

Знаете нещо повече?

Кажи на Broko

Знаете нещо повече? Кажи BROKO